Dieta na nadciśnienie

SKU: ZDRS112019Z Kategoria:

Opis

Dobra dieta na nadciśnienie – jakich potraw należy unikać?

Nadciśnienie dotyczy nawet co drugiej osoby dorosłej i wciąż stanowi jeden z głównych czynników prowadzących do przedwczesnej śmierci. Często bagatelizujemy tą dolegliwość, nie zdając sobie sprawy, że nadciśnienie w prostej linii prowadzi do zawału serca lub udaru mózgu. Warto zatem pamiętać o okresowych badaniach i poznać zasady, którymi rządzi się dieta na nadciśnienie.

Jakich potraw należy unikać?

Przede wszystkim musimy zrezygnować z tłustych produktów. Nadciśnienie idzie w parze z innymi dolegliwościami krążenia, np. zbyt wysokim poziomem złego cholesterolu. Rezygnujemy z wędlin, wędzonych ryb, pełnotłustych przetworów oraz fast foodów. Do minimum należy natomiast ograniczyć słodycze oraz przekąski, takie jak chipsy czy słone paluszki. Do połowy spożywanych porcji ograniczamy natomiast: drobnoziarniste kasze, jajka, białe pieczywo oraz inne produkty mączne. Pamiętajmy, że to rezygnacja z niektórych potraw ma kluczowy wpływ na ograniczenie nadciśnienia. Oczywiście nie wskazane są wszelkie używki, na czele z alkoholem i papierosami.

Jakie produkty spożywcze ograniczają nadciśnienie?

Prawidłowa dieta na nadciśnienie wprowadza do jadłospisu liczne warzywa: buraki, paprykę, szpinak, brokuły, sałatę, pietruszkę, pomidory, szpinak, seler, kalafiora. Z owoców najlepiej sprawdza się żurawina, aronia oraz rokitnik. Do codziennej diety wprowadzamy także pełnoziarniste pieczywo, mięso drobiowe, gruboziarniste kasze oraz ryby. W ten sposób unikamy nadmiaru tłuszczu, który przyczynia się do problemów z krążeniem.

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o “Dieta na nadciśnienie”

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *