Jakim sposobem zwrócić uwagę Klienta? Zainwestuj w ubrania z napisem

Kategoria:

Opis

Proces nakłaniania kontrahenta do zakupu artykułu jest złożony z wielu ewolucyjnych działań. Fundamentalnym jest jednakże rozbudzenie ciekawości oraz przyciągnięcie uwagi. Jeśli albowiem konsument będzie zaciekawiony produktem istnieje obszerne prawdopodobieństwo, iż zacznie go pożądać, a w następstwie tego uda się do sklepu i dokona kupna. Reklama musi być zatem tak stworzona, aby przyciągała szczególną uwagę przypadkowego człowieka. Inaczej będzie tego dopełniał spot radiowy lub telewizyjny, a inaczej ogłoszenie o zakresie reklamowym opublikowane w prasie.

Najwięcej przeróżnych możliwości daje naturalnie telewizja – wolno się w niej posłużyć niecodziennym obrazem czy nadzwyczajnym dźwiękiem. Jeżeli płaszczyzną do tworzenia jest papier, zostaje tylko dyscyplina wizualna. Twórcy reklam sięgają po różne, od czasu do czasu nieprawdopodobne oraz kontrowersyjne środki, aby zaskoczyć swoich odbiorców. Dowcipne rysunki i niecodzienne sytuacje dają wysoką efektywność. Jeżeli dodamy do nich niespotykaną warstwę brzmieniową, jesteśmy w stanie być pewni, że spot nie przejdzie niezauważony. Wielokrotnie nie zdajemy sobie nawet sprawy, że ktoś nami przeinacza.

Sądzimy, iż nasze działania są w pełni dobrowolne, a okazuje się, iż każdy skonstruowany przez nas ruch został przez kogoś zaplanowany. Dokładnie w taki sposób działa reklama rodzaju koszulki z nadrukiem. Jako dźwignia handlu przygotowuje klienta do zakupu towaru poprzez ciche i systematyczne praktyki. Pierwotnie jedynie pojawia się w jego życiu. W następnej kolejności jest regularnie powtarzana, dzięki czemu zapada w pamięć. Kolejno, tworzy przychylne uczucia u konsumenta oraz podsuwa mu pomysł o zakupie. Na koniec chwali i komplementuje kontrahenta za dokonanie słusznego wyboru.

Reklamy są komponowane przez specjalistów w dyscyplinie psychologii oraz socjologii, jacy opanowali do perfekcji sztukę perswazji. To naturalnie dzięki temu, jakiekolwiek słowo reklamy jest gruntownie przetrawiane oraz użyte w konkretnym celu. Każdy obraz oraz dźwięk mają do wykonania jakieś zadanie. Całość musi zawrócić konsumentowi w głowie oraz nakłonić go do skorzystania z oferty, a później do regularnego dokonywania zakupu, co, sądząc po tłumach odwiedzających galerie handlowe, idealnie się udaje.